Nagy hullámokat kavart, és ismét a navigációs
szektorra
irányította sokak figyelmét az Apple pontatlan térképszolgáltatása.
Én most kicsit más nézőpontból probálom ezt az
esetet
megközelíteni, úgy, hogy semmiképpen ne humorizáljak a konkurencia ilyen
jellegű problémáin.
Számomra mit árult el ez a történet, mit olvasok ki
ebből
az alap evidenciákon kívül?
Az első és legörvendetesebb, hogy ez igenis fontos
és
érdekes
téma továbbra is. A jó térkép, pontos navigáció, úgy néz ki,
igenis
lényegi kérdés. Nem másodlagos, és igenis akármennyire ingyenes egy
szolgáltatás, a felhasználóknak minőségi elvárásaik vannak. Ez
szerintem
nagyon jó folyamat, és ténylegesen viszi előrébb a világot. Ez bizony
számomra azt mutatja, hogy igenis van verseny, és ebben a versenyben
vannak
objektív szempontok.
Nagyobb falat mint gondolnánk: sok beszélgetésen
szoktam
megkapni azt a kritikát, hogy mi tart ennyi ideig, ez csak egy kis
program,
minek szöszöltök vele annyit?! Nehéz ezekre az észrevételekre reagálni,
mert
bizony én is sok területen szeretném, hogy járjunk már előrébb. A valóság
és a
tapasztalatunk viszont egyértelműen az, hogy bizony ez nagy falat,
több
munka, nagyobb kihívás, mint kezdetben gondoltuk. Van egy mondás, ami a
belépési
küszöbre vonatkozik. Bizony el kell érni egy minimum szintet, amire már
a
felhasználók pozitívan reagálnak. Most ez a példa is mutatja, ez a
minimum szint
bizony egyre magasabb, és ami még megfelelt négy-öt éve egy ingyenes
alkalmazásnál, az mára már kevés is lehet.
Összegezve úgy látom, hogy mindenből lehet
tanulni. Ez az
eset megmutatta, hogy ez a speciális szektor most hol tart, mire, hogy
reagál, mit
vár el, mit követel.
Mi Egérutasok, ha lényegesen kisebb pályán játszunk
is, de akkor
is hasonló elvárások között dolgozunk. Ha tetszik, ha nem, a pontos,
korrekt térkép elvárás. Nincs mese, bárki, aki ebben a szektorban akar
ténykedni,
ezzel
tisztában kell legyen.
Az Egérút által használt térképadatbázist a GeoX
Kft.
készíti. Tapasztalatból tudom, nekik milyen fontos a korrekt, pontos
térkép.
Folyamatos karbantartás, helyszíni bejárások, aktualizálás, tesztelés
azért,
hogy a használt térkép korrekt és pontos legyen.
Remélem, hogy felhasználóink is díjazzák erőfeszítéseinket a
pontos térképadatbázis fronton.
Jó Egérutakat!
A térképadatokat a Holland TomTom szállította,ezzel ergó nem lehetett probléma.
ReplyDeleteSok forrásból próbáltak 1 egészet csinálni.
3D-térkép a C3 Technologies-től, POI a a Yelp-től.
Szar lett naa ennyi.