Minden évben megrendezik a kerékpárosok a Critical Mass-t, a rendezvény csúcspontja, mikor a téren lévő kerékpárosok a
fejük
fölé emelik a bicikliket, így mutatva növekvő jelenlétüket. Mi Egérutasok sajnos nem tudunk ilyen akciót
rendezni, pedig
milyen szép kép lenne, mikor a több 10 000 autós egyszerre tartja a feje
fölött
a kocsiját, egy jó fénykép erejéig!
De miért kell a tömeg? Miért beszélünk egy autós navigáció esetében kritikus tömegről?
Ennek több oka van, de ha röviden szeretném
megfogalmazni,
valahogy így hangzana: a mennyiség
minőséget jelent.
Az Egérút esetében ez tökéletesen igaz. Annál
pontosabb és
jobb útvonaltervek készülhetnek, minél több a rendelkezésre álló adat.
Ezt pedig
a felhasználók biztosítják egymás számára, egy élő és működő
közösségként.
Minden, a rendszerben autózó egymást segíti az általa bejárt utak anonim
statisztikáival, és ő is részesedik a többiek adataiból.
Másik, nem lényegtelen rész bizony a rendszer
működése.
Persze ez valószínűleg nem érdekes a felhasználók számára, de bizony a
fejlődést és üzemelést fent kell tartani. Itt is van egy kritikus tömeg, csak
úgy tudunk ingyenesek lenni, ha átlépjük ezt a falat, és mennyiségi reklámfelületet jelentünk.
Beszélhetünk-e már ma is tömegről e két szempont
szerint?
Letöltés, és használat
Mind a letöltési aktivitás, mind a használat
dinamikusan
növekszik. Az egyre kiforrottabb klienst egyre jobban és egyre többen
szeretik,
és használják. Eddig minden hónap fejelte az előzőt. Ez így szép, de
valójában
még egy kevés hiányzik, de már nem sok, és a tendencia alapján lassan, de
biztosan ezt is elérjük.
Kiküldött reklámok
Hát bizony, itt még kell előrelépnünk, nem is
szépítem. Nem
nagyságrendi, de mennyiségi javulás még szükséges. A tendencia itt is
egyértelmű, de azért lehetne erőteljesebb. Ezen gőzerővel dolgozunk.
No comments:
Post a Comment