Monday, April 23, 2012

Kritikus tömeg az Egérútnál


 Minden évben megrendezik a kerékpárosok a Critical Mass-t, a rendezvény csúcspontja, mikor a téren lévő kerékpárosok a fejük fölé emelik a bicikliket, így mutatva növekvő jelenlétüket. Mi Egérutasok sajnos nem tudunk ilyen akciót rendezni, pedig milyen szép kép lenne, mikor a több 10 000 autós egyszerre tartja a feje fölött a kocsiját, egy jó fénykép erejéig!




De miért kell a tömeg? Miért beszélünk egy autós navigáció esetében kritikus tömegről?
Ennek több oka van, de ha röviden szeretném megfogalmazni, valahogy így hangzana: a mennyiség minőséget jelent.

Az Egérút esetében ez tökéletesen igaz. Annál pontosabb és jobb útvonaltervek készülhetnek, minél több a rendelkezésre álló adat. Ezt pedig a felhasználók biztosítják egymás számára, egy élő és működő közösségként. Minden, a rendszerben autózó egymást segíti az általa bejárt utak anonim statisztikáival, és ő is részesedik a többiek adataiból.

Másik, nem lényegtelen rész bizony a rendszer működése. Persze ez valószínűleg nem érdekes a felhasználók számára, de bizony a fejlődést és üzemelést fent kell tartani. Itt is van egy kritikus tömeg, csak úgy tudunk ingyenesek lenni, ha átlépjük ezt a falat, és mennyiségi reklámfelületet jelentünk.

Beszélhetünk-e már ma is tömegről e két szempont szerint?

Letöltés, és használat
Mind a letöltési aktivitás, mind a használat dinamikusan növekszik. Az egyre kiforrottabb klienst egyre jobban és egyre többen szeretik, és használják. Eddig minden hónap fejelte az előzőt. Ez így szép, de valójában még egy kevés hiányzik, de már nem sok, és a tendencia alapján lassan, de biztosan ezt is elérjük.

Kiküldött reklámok
Hát bizony, itt még kell előrelépnünk, nem is szépítem. Nem nagyságrendi, de mennyiségi javulás még szükséges. A tendencia itt is egyértelmű, de azért lehetne erőteljesebb. Ezen gőzerővel dolgozunk.

Tehát így állunk ma. Illetve nem állunk, mert amíg ezt végigolvastad (5 perc), már 5 új emberrel többen lettünk! :)  És azt gondolom, hogy ez mindent elárul!

No comments:

Post a Comment