Hatékony dugóelkerülő navigáció nem létezik elegendő friss
adat nélkül. Az Egérút azt vallja, hogy a leghatékonyabban maguktól a városban
autózóktól lehet a forgalomról friss adatokhoz jutni. Ehhez viszont arra
van szükség, hogy a felhasználók használják az Egérút programot.
De miért használna valaki navigációs programot egy ismert
útszakaszon, mondjuk reggel, munkába járás esetén? Egy idő után már nem
valószínű, hogy tud számára érdekes, trükkös elkerüléseket adni a program.
Akkor egy hét után minek kapcsolja be a navigációt? Persze mondhatnám,
hogy most ő segít másokon, és ha neki lesz szüksége friss adatokra ismeretlen
útvonalon, akkor mások segítenek neki, de valószínű, hogy ennyire azért nem
vagyunk tudatosak és segítőkészek.
De akkor miért kapcsolná be valaki mindig a navigációt?
Ebbe a kérdésbe futottunk mi is bele. Mit tudnánk mi,
fejlesztők adni a program használóinak, ami miatt érdemes mindig bekapcsolni és
használni?
Az alapgondolat természetesen az, hogy A pontból B pontba
minél hatékonyabban, pontosabban, minél megbízhatóbb térképpel vigye el a
felhasználót a program. Ez a minimum elvárás, és amíg ez nincs rendben, nincs
is értelme másról, többről beszélni.
De mi van, ha már A-ból B-be elvisz jól, szépen, megbízhatóan
a program? Vége a fejlesztésnek? Ennyi egy navigáció, és kész?
Az Egérút válasza erre a kérdésre az lett, hogy nem, pont,
hogy itt indul az igazi látványos munka! Több kell, mint eljutni A-ból B-be!!!
Na de mi? Ez a híres 1 millió dolláros kérdés. Aki erre jó
választ ad, azt fogják használni az ingyenes navigációk közül.
A mi válaszunk egyszerű, és a tőlünk megszokott módon direkt és
célirányos.
Hírek kellenek a felhasználónak!
De milyen hírek?
Releváns hírek, olyan információk, amik fontosak és
érdekesek az autózó számára.
Jó pár dologra nemet mondtunk. Nem gondoljuk, hogy
bárki
színes utakat akar látni, vagy kis játékfigurákat, amik hatalmas
késéssel össze-vissza jönnek-mennek, mutatván, hogy az utakon autóznak
az emberek. Azt sem
gondoljuk, hogy bárkit érdekel olyan információ, ami nem esik az útjába,
és
teljességgel indifferens számára.
Viszont érdekes lehet a felhasználónak, ténylegesen hol van
dugó az út során, ez milyen hosszú, baleset történt-e, felújítás, felvonulás,
traffipax, veszélyes kereszteződés hol van. Magyarán ténylegesen olyan hírek,
amik relevánsak az adott útvonalon.
A következő verzióban már láthatjátok, hogy hogyan akarunk
többet adni, mint egyszerű navigáció. Reméljük, egyet fogtok érteni fejlesztési
irányunkkal, és ti is jó iránynak gondoljátok, amerre az Egérút halad, ami több,
mint egyszerűen eljutni A-ból B- be.
Ti most konkrétan a Waze-re utaltok?
ReplyDeleteAzzal próbáltok népszerűbbek lenni, hogy a többi alkalmazást próbáljátok lehúzni?
Szerintem maradjatok inkább annál, hogy csináljátok jobban, sok sikert és kitartást hozzá.
Azt meg ne mondja meg nekem senki, hogy én mit tartok fontosnak az utam során, majd én eldöntöm, köszi. Történetesen én fontosnak tartom, hogy amilyen problémát látok, azt tudom jelenteni a többieknek, önzetlenül (mert nekem már mindegy), segítve a többiek közlekedését. Mert ez nekem jó, elégedettséggel tölt el ismeretlenül is.
Örülök, hogy ti nem ezen az úton haladtok, remélem a későbbiekben sem teszitek a fejlesztés részévé, mert akkor még azt hinném, hogy másoltok egy ötletet...
Szép napot!
Kedves Olvasó!
ReplyDeleteNagyon köszönöm az észrevételeket!
Mi a választás lehetőségét szeretnénk kínálni, mindenki számára ingyenes módon. Több pont van, amit másként gondolunk és csinálunk is mint mások. Amit szeretnék elmondani, mint megszólított, hogy ez egy 100%-ig magyar fejlesztés. Célunk egy olyan ingyenes navigáció fejlesztése, ami minél több ember számára nyújt komoly segítséget a mindennapi autóhasználatban.
Fejlesztéseinknél figyelembe vesszük a felhasználóink visszajelzéseit és kéréseit, és közösségi alapon kívánunk ezen a téren is működni. Mi nem valami ellen vagyunk, hanem valami mellet. Reméljük, hogy sok ember csatlakozik hozzánk azzal a céllal, hogy mi magyarok büszkék lehessünk erre a termékre, ami remélhetőleg komoly konkurenciát fog jelenteni több külföldi fejlesztésnek is.
Remélem, elképzeléseink számodra is szimpatikusak lesznek, és ha teheted, segíted munkánkat további javaslatokkal, ötletekkel!
Köszönettel:
Molnár Miklós
Természetesen én is büszke vagyok rá, amikor látok valami jól működő magyar fejlesztésű alkalmazást, amilyen például a Parkolóóra is. Gratula hozzá, remélem, az Egérúttal is jelentős sikereket értek el.
ReplyDeleteAmi a javaslatom volt az az, hogy megkülönböztethetitek magatokat a többi navitól, de azt ne úgy tegyétek, hogy szükségtelennek és haszontalannak állítjátok be annak funkcióit, mivel ez később visszaüthet, amikor olyan funkciót használtok:
Pl: ez a poszt azzal indul, hogy minek navi a napi bejáráshoz, senki nem fogja használni, mert úgyis ismeri az utat meg az elkerülési lehetőségeket is. Márpedig ez szimplán nem így működik, és pont az a legjobb benne, hogy olyankor használják, amikor a csúcsforgalom van, olyankor a legmagasabb az aktív userszám, ezáltal válik legpontosabbá a forgalmi réteg, leghasznosabbá az alkalmazás.
Másrészt ahogy a ti rengeteg munkátok benne van a saját alkalmazásotokban, úgy a Waze felhasználók jelentős részének igen sok munkaórája (összesen több ezer) van abban, hogy a térkép pontos és adekvát legyen. Mindezt ingyen, a közösség érdekében teszik, és nem tesz szimpatikussá senkit, aki az Ő MUNKÁJUKAT megpróbálja lehúzni a véleményével.
Valószínűleg jobban ismerem a Waze hiányosságait, mint Ti, ennek ellenére kialakul egy kötődés, amit az is erősít, hogy aktívan teszek azért, hogy jobb legyen. És bár "Wazer" vagyok, soha meg nem fordult a fejemben, hogy az Egérút alkalmazást és annak hibáit, hiányosságait ecseteljem bármely fórumon, pedig vannak, tudom.
Kedves Marcedli!
ReplyDeleteLehet, hogy félreérted ezt a bejegyzést.
Most végigolvastam újra, de én az általad sérelmezett támadást nem érzem. Pontosan tudom, mit jelent az elkötelezettség, és hogy valamibe rengeteg munkát tettél bele. Én ezt teljes mértékig tisztelem és nincs szándékomban lehúzni titeket!
Örülök, hogy a ParkolóÓrát kipróbáltad!
Nagyon örülnék, ha levélben (miklos.molnar@egerut.com) megírnád a tapasztalataid az Egérúttal kapcsolatban (pl. mit hiányolsz benne, mi zavar, mi lenne, ami meggyőzne és használnád...). Jó lenne, ha elindulna közöttünk egy ilyen kommunikáció.
Tehát ne kímélj minket! :)
Köszönettel:
Miklós