Saturday, April 28, 2012

Miért kell tudatos vásárlónak lennünk?

Az életben nagyon ritkán vannak egyértelmű szituációk, megszokhattuk, hogy a valóságban mindig árnyalt a kép. Nincs ez másként fogyasztási szokásainknál sem. Bizony bemegyünk a szupermarketbe, és bizony nem a magyar tejet vesszük le leggyakrabban. Ennek oka általában nagyon egyszerű, mert olcsóbb, vagy szebben van becsomagolva.
Persze döntésünknek azért tudjuk, van hatása. Magyar termelők bizony nehezebb helyzetbe kerülnek, mert nem győzik a nagytőkével rendelkező vállalatokkal a versenyt. Így szépen lassan eltűnnek a magyar áruk a polcokról, és akik eddig itthon adóztak, már nem adóznak, sőt inkább terhelik a rendszert.

Miért írom le ezt most? Mi köze a tejnek egy magyar navigációhoz?

Célom nem más, mint arra való ösztönzés, hogy válasszuk a magyart, főleg, ha ingyen van. Terjesszük és segítsük, mert fontos, hogy a magyar agyak itthon maradjanak és alkossanak. Fontos, hogy legyen saját fejlesztői kapacitásunk, olyan fiatalok, akikre büszkék lehetünk. Fontos, hogy itthonról építkezve mi is elinduljunk külföldre.

Mit kell ehhez tenni? Ez most egyszerű. Nézzünk körül a polcokon, és vegyük le a magyar tejet! Tegyük ezt még akkor is, ha egyelőre még nincs olyan szépen becsomagolva, ha még keresni kell, mert nem az első polcon van. Tegyünk annyit, hogy másoknak is a magyar tejet ajánljuk.

Miért jó ez nekünk? Ez is egyszerű. A magyar gazdák és programozók itt vannak, tudunk velük kommunikálni, és bizony cserébe jobban a mi szánk íze szerint fog alakulni a tej, higgyük el, megéri.

Remélem kis tejes hasonlatom nem volt félrevezető, és mind értjük, mi miért van. Szóval segítsük egymást, és legyünk tudatos vásárlók! Hosszú távon számítanak apró döntéseink, választásaink. Cserébe a fejlesztők is figyelik kéréseitek és javaslataitokat.

Jó Egérutakat!

No comments:

Post a Comment